İsmail Bayram > > WordPress Sayfaları Listeleme

Eyl
15
Kategori :
Tarih : 15.09.12
Görüntülenme : 544
Yorum : 4

WordPress Sayfaları Listeleme

wordpress

Merhaba arkadaşlar…Bugunkü yazımda size yeni başlayan tema yapımcılarının aradığı bir konudan bahsedeceğim.Bir çok yeni başlayan tema yapımcısı en başta bu konuyu ararlar.Çünkü header.php den başlarlar kodlamaya ve doğal olarak da sayfaları listeleme gerekir öncelikle.Ben de yaşadım bu sorunu ve wordpress kod arşivi sayfamdaki her koda konu açmaya çalışıyordum ve sıra buna geldi.

 

 

WordPress’in temel sayfa listeleme kodu şudur;

<?php wp_list_pages(); ?>

Böyle yazdığınızda temel kodlar gelir işte <ul> , <li> falan…Bu da tasarıma uymaz tasarıma uyması için şu kodları yazıyoruz;

<div class="sayfaalan"><a href="<?php bloginfo('url'); ?>"><span>Ana Sayfa</span></a></div>
<?php $defaults = array( 
	'theme_location'  => '', 
	'menu'            => '',  
	'container'       => 'div',  // div mi ul mu onları yazıyoruz
	'container_class' => 'sayfaalan',  // sonra css de onun classını yada id sini yazıyoruz
	'container_id'    => '', 
	'menu_class'      => 'menu',  
	'menu_id'         => '', 
	'echo'            => true, 
	'fallback_cb'     => 'wp_page_menu', 
	'before'          => '', 
	'after'           => '', 
	'link_before'     => '<div class="sayfaalan"><span>', // linkten önceki kodları yazıyoruz yani yukarıdaki gibi anasayfa yazan yerden önce gelen kodları
	'link_after'      => '</span></div>', //linkten sonraki kodları yazıyoruz yani yukarıdaki gibi anaasayfa yazan yerden sonra gelen kodları
	'items_wrap'      => '<ul id="%1$s" class="%2$s">%3$s</ul>', 
	'depth'           => 0, 
	'walker'          => '' 
); 
wp_nav_menu( $defaults ); ?>

Evet arkadaşlar ben taslak olarak anlattım zaten şöyle bir baktığınızda çok rahat anlarsınız neyin ne olduğunu.

Umarım faydalı olabilmişimdir.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.8/10 (4 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 3 votes)
WordPress Sayfaları Listeleme, 5.8 out of 10 based on 4 ratings

Yazar Hakkında

16 Kasım 1996′da dünyaya Balıkesir’de gözlerimi açtım.Tenoloji ve elektronik tarzı şeyler her zaman ilgimi çekmiştir.7 yaşımda ilk internet cafeye gittiğim gün hepimizin en az bir kere bile oynadığı CS 1.6 ile tanıştım.Tabi o zamanlar küçüktük böyle webmasterlıkmış falan yok bilmiyoruz adını dahi.Sonra evime bilgisayar alınmasıyla iyice aram yakınlaştı.Gamemaker ile içli dışlı oldum.Daha sonra üye olduğum bir forum sitesi sayesinde bilgisayarın temeline girdim.2012 Nisan ayından itibaren HTML&CSS ve WordPress’te kendime göre önemli yollar kathettim.Biraz da PHP bilgimin olması beni WordPress ile daha kolay yakınlaşmamı sağladı ve vazgeçilmezim oldu.Şimdi ise burdayım.Ayrıntılı Bilgi için En iyisi tek olmak adlı makaleme bakabilirsiniz.

Yazıyı Paylaş!
Yorumlar(4)
  1. Enes Aktaş 15 Eylül 2012

    Eline sağlık güzel olmuş.


  2. volkan atabey 17 Eylül 2012

    sNews CMS olarak tanıtıma ihtiyacımız bulunmaktadır. Scriptimizi inceleyip blogunuzda görüşlerinizi yazarmısınız? Yada bir yazı versek yayınlayabilirmisiniz? Olumulu veya olumsuz cevabınızı bekliyorum.
    İletişim bölümünüzden size ulaşamadık malesef.
    Teşekkürler
    sevgi ve saygılar
    Volkan Atabey


    • ImOttoman 17 Eylül 2012

      En kısa zamanda iletişime geçeeceğim sizinle.Ve yazımı paylaşıcam



Sen de Yorumla!

Spamlara karşı soru: